Stosujemy oświetlenie LED we wszystkich naszych sklepach
Zamontowaliśmy pokrywy szklane w meblach mroźniczych
Sterujemy oświetleniem przy pomocy czujników ruchu
Stosujemy energooszczędny system sterowania klimatyzacją, wentylacją i ogrzewaniem
Zamontowaliśmy drzwi rozwierane w regałach chłodniczych
Ogrzewamy ciepłem odzyskanym z instalacji chłodniczej
Stosujemy RECYKLING – ograniczamy zużycie surowców naturalnych i zmniejszamy ilość odpadów
Drukujemy EKO-GAZETKI – większość naszych prospektów wykonana jest z papieru ekologicznego 71% (ecolabel)
Dbamy o humanitarne traktowanie zwierzą w tym ryb – AKCJA KARP – nie sprzedajemy karpia żywego
Administrujemy ekologicznie edukując naszych pracowników między innymi przez stosowanie tabliczek przypominających o oszczędzaniu energii elektrycznej, wyłączaniu trybu czuwania w urządzeniach biurowych, czy też wyłączaniu światła w pomieszczeniach, w których nikt nie przebywa
Minimalizujemy zużycie materiałów eksploatacyjnych i papieru
Przy produkcji tekstyliów (KIABI) stosujemy zasadę eko-designu – do swoich kolekcji wprowadziliśmy T-shirty szyte z bawełny ekologicznej
Po raz kolejny Forum Odpowiedzialnego Biznesu zaprezentowało Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, czyli największy w Polsce przegląd CSR, z rekordową liczbą działań odpowiedzialnego biznesu. W sumie w edycji za 2019 roku znalazło się 1696 praktyk zgłoszonych przez 214 firm.
W raporcie po raz drugi już zostały uwzględnione również dobre praktyki CSR Grupy Schiever w Polsce, będące naszą odpowiedzią na realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju. Zgodnie z misją naszej Grupy, inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu na stałe wpisały się już w naszą kulturę organizacyjną. Dlatego też, stale skupiamy się nad rozwojem kluczowych dla nas obszarów CSR, takich jak, zaangażowanie społeczne, troska o środowisko naturalne, rozwój naszych pracowników oraz ład organizacyjny.
Dobre praktyki Grupy Schiever w Polsce, które zostały zakwalifikowane przez FOB oraz opisane w tegorocznej edycji raportu:
Zgodnie z ideą „Zero waste” w naszych sklepach wprowadziliśmy torby bumerangi.
Celem tej inicjatywy jest ograniczenie ilości plastikowych toreb na zakupy.
Klienci mogą zapakować swoje zakupy w bezpłatne reklamówki i zwrócić przy okazji kolejnych zakupów. Z drugiej strony jeżeli posiadają w domu za dużo własnych, czystych reklamówek lub toreb płóciennych, mogą pożyczyć je innym osobom przynosząc do naszego sklepu.
W ten sposób siatki na zakupy krążą niczym bumerang, a Klienci nie mają potrzeby kupowania nowej reklamówki.
Pakowanie produktów w opakowania, które przyniesie z sobą klient to kolejna propozycja wdrożona w naszych sklepach zgodna z ideą „Zero Waste”.
Głównym celem jest wspólne dbanie o nasze środowisko.
Klienci, po uprzednim zważeniu w koszyku wybranych produktów, mogą spakować je do własnego opakowania. My rekomendujemy, aby były to szklane pojemniki, papierowe lub materiałowe torebki.
NASZ CEL: BUDOWANIE DŁUGOTRWAŁYCH RELACJI Z OTOCZENIEM, W KTÓRYM FUNKCJONUJE NASZA FIRMA
We współpracy z Zespołem Szkół Handlowo- Ekonomicznych w sklepie bi1 w Białymstoku, organizujemy praktyki uczniowskie
Miesięczny staż uczniów odbywa się zgodnie z programem praktyk opracowanym wspólnie ze Szkołą.
Uczniowie przez cztery tygodnie mają możliwość zapoznania się z pracą na następujących działach handlowych: bazar zewnętrzny, tekstylia, przyjęcie towaru, PGC.
W 2017 r. jedna z naszych praktykantek podjęła pracę w okresie wakacyjnym. Zyskaliśmy na ten czas wartościowego, zaangażowanego pracownika.
Osobą odpowiedzialną za projekt z ramienia Sklepu bi1 jest Sylwia Zajączek -Menedżer Recepcji .